уторак, 13. фебруар 2018.

Мило Јововић - Пјесми


Пјеват’ ћу те пјесмо моја!
Дању, ноћу, без престанка;
С тобом ћу се веселити,
Као славуј поносити –
До последњег мога данка.

Мила ми је дружба твоја,
Од ђетинства стобом дружим;
Низајућ’ те све по складу,
Ти ме тјешиш у мом јаду,
Не допушташ да затужим.

Мудри нека мудро зборе,
Ја ћу оно, што природа
Мени пружа по нарави;
Све у божјој пјеват’ слави,
И на понос мога рода.

Не мож’ ватра бит’ без дима,
Нит’ без пјесме срце младо;
Би природа он’јемила,
Кад ти с нама не би била –
Јад би св’јетом тада влад’о.

Сад помози, добри Боже!
Дај ми гласа, добре воље;
Ја ћу пјеват’ мајци својој,
Домовини милој мојој;
Што усмогнем љепше, боље.

А уз то се пјеват’ може,
Својој милој јединици;
Која младо срце чара
И веселост милу ствара,
Пјесниковој танкој жици.

У бару (Црна Гора), 1894.

Мијо (Мило) Јововић

“Slovanski Svet”  štev. 8   1894.












Нема коментара:

Постави коментар