субота, 9. јул 2016.

Омер бег Сулејманпашић - Женидба Омер-бега



Женидба Омер-бега!

Тужила се Гани-беговица,
Свом ђеверу сједећ уз кољено:
“Знаш, ђевере, кад ме доведосте,
С мојим благом кулу направисте,
С мојим благом сестре поудасте,
С мојим благом бараћу иженисте!
Сад се жени мој бег Гани-бег на ме,
Па ми ишће злаћано прстење,
Би л му дала, ил му не бих дала?”
Проговара ђевер Омер-беже:
“Подај, снахо, кајати се нећеш!”
Kад то чула Гани-беговица,
Она скида златне прстенове,
Па их даје бегу Гани-бегу. –
Бег покупи киту и сватове:
Старог свата, брата Али-бега
А ђевера, брата Омер-бега.
Свати ишли, па на вр’јеме дошли.
Kад су свати покрај двора били,
Kоло игра на мермер авлији,
А у колу Гани-беговица,
Све је коло главом надхитила,
А љепотом коло зачинила.
Пјесму пјева Омер-беговица:
“Ах, јетрво, Гани-беговице,
Да се жени мој, Омер-бег на ме,
Kо се жени твој Гани-бег на те,
Изашла бих на пут пред сватове,
Све би свате водом пољевала,
А ђевојку живом жеравицом!”
Отпјева јој Гани-беговица:
“Ох, јетрво, Омер-беговице;
Лахко ти је младој говорити,
Имаш сина, имаш златна крила,
Имаш мајку, имаш одговора,
А ја млада нигђе никог, нејмама,
Потље Бога и невјерног друга!”
Све то слуша беже Гани-беже,
Па изиђе на друм пред сватове,
Те говори брату Омер-бегу:
“На поклон ти лијепа ђевојка,
Окнивена, а не обљубљена!”-

Забиљежио Омер бег Сулејманпашић

Босанска Вила бр. 4   1897.







Нема коментара:

Постави коментар