петак, 25. децембар 2015.

Јован Живојиновић - Из даљине

Шандор Петефи
 (Александар Петровић)

Из даљине
-Александар Петефи-

Станак стоји камо Дунав блуди,
Ох, да ми је панут’му на груди!
У сузама зенице ми плину,
Кадгод ми се мисли њему вину.

Ох, бар да се њиме и не прашта’;
Ал’ човека мами жеља ташта.
Жеља стекла соколова крила, -
Збогом станце, збогом мајко мила!

У груд мајци пламен туге пирнух,
Чим пољупцем  растанка је дирнух;
Загрли ме задрхталом руком,
Устављаше голубијем гуком.

Ох, да онда ја познавах света,
Можда не бих окушао лета…
У прозорју наших лепих нада,
Будућност нам ко вилистан пада.

Ал кад ступиш у врзино коло,
Сломије се поуздање холо –
И од кад ми нога светом лута,
Трн се у њу забо по сто пута.
*
Знанци иду моме лепом стану –
Како стару да м’ поздраве нану?
Ох, свратите земљаци ми мили,
Кад будете онуд пролазили;

Кажите јој да не плаче више:
Син је срећан – нека не уздише!
А да знаде за мој живот худи,
Препукло би срце јој у груди.

Пешта                   Јован Живојиновић


Босанска Вила бр. 15 и 16   1903.










Нема коментара:

Постави коментар