среда, 30. јул 2014.

Цетињски богословац

„Цетињски богословац”

Лист за књижевност
Год. I. Број I. излази неђељно на 2 табака.
Власник и уредник ученици II. и III.  раз.
„Богословско-Учитељске-школе”
Цетиње,  24 фебруара 1891 године.
Мото: „Благородством Српство дише ….”
                                                             Његош
На чело овог броја стоји ова пјесма:


Поздрав цетињског богословца

Добро јутро, браћо мила!
- Знате л’ ко сам ја?!
Промислите – не знаде те л’ ?
Казаћу вам ја:
Ја сам млади новајлија,
Тек прогледам сад….
Премда да сам сједи старац
Ја бих и сам рад!...

Ја сам ‘Богословац”-
Млади црногорац! –
Ученици, срећно вама
Предузето дјело!...
Напред, напред корачајте
Одлучно и смјело!
Та куда ће љепше доба,
Моли голубици?!
- Прионимо, као пчеле
Млађани српчићи!
Српска миса’ нек се вије
На далеке стране!
Нек напредак опази се
И у наше дане!....
Унуци ће запитати:
Јесте л’  за чем били?!
Па радите! – то је сједок,
Да б’ их увјерили!
Не тражим вам много чега:
Сахат само рада.
И туна је – мислим – доста
За једног комада!
Ко ће к мени- радо примам,
И смјерно се клањам!
А неђељом излазит’  ћу,
Свечано вам јављам!

                                       Р. П.

Глас Црногорца 20-I-1896









Нема коментара:

Постави коментар